eesti liikumispuudega inimeste liit

märka puude taga inimest

Rehabilitatsioon

 
  • Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit osutab alates 2015. aastast rehabilitatsiooniteenust puudega lastele ja täiskasvanud puudega inimestele.
  • Sihtgrupid, kellele pakutakse teenuseid puuetega inimeste sotsiaaltoetuste seaduse tähenduses on: lapsed kuni 18-eluaastani (puuet taotlevad ja puude raskusastet omavad) ning 16-aastased ja vanemad isikud (puuet taotlevad ja puude raskusastet omavad).

Kontaktid:
Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu Rehabilitatsioonikeskus
Registrikood: 80067455
Kajaka 4, Tallinn 11317
☎ Tel 56 950 701 (tööpäeviti kell 10:00–15:30)
✉ E–post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

Arvelduskonto number: EE572200221061422529

Visioon, missioon, põhiväärtused

Visioon, missioon, põhiväärtused

  • Pürgime Eestis peamiseks suunda andvaks rehabilitatsioonikeskuseks liikumispuudega inimestele, tahame olla tunnustatud kvaliteetse teenuse osutaja sihtgrupile ja koostööpartneritele;   
  • Keskuses osutame puudega inimestele tervikteenuseid ja programmilisi lähenemisi, alates töövõime ja abivahendite vajaduse tõenduspõhisest hindamisest kuni tööjõuturule (taas) jõudmise ettevalmistamiseni;
  • Hindame objektiivselt ja koostöös klientidega tulemusi, anname aktiivselt teenuse kasutajale ja sotsiaalkindlustusametile tagasisidet;
  • Oleme kaasaegse sisseseadega keskus, otsime pidevalt uusi innovaatilisi meetodeid ja kõrgtehnoloogiaid teenuse paremaks osutamiseks;
  • Teeme koostööd teadusasutustega ja töötame maailmapraktikale toetudes ise välja uusi tehnoloogiaid ning meetodeid teenuse paremaks osutamiseks;
  • Teeme rahvusvahelist koostööd teiste riikide rehabilitatsioonikeskustega ja erialaste organisatsioonidega;
  • Oleme tunnustatud kompetentsi- ja koolituskeskuseks rehabilitatsiooni- ning tervishoiuspetsialistidele.   

Missioon

Aidata tagada liikumispuudega inimestele võimalikult iseseisev ja täisväärtuslik elu.  

Põhiväärtused

  • Kliendikesksus – lähtume kliendi soovidest, huvidest ja väärtustest.
  • Innovaatilisus – oleme avatud uutele ideedele ja metoodikatele.
  • Tulemuslikkus – oleme orienteeritud parimate tulemuste saavutamisele.
  • Professionaalsus – õpime ja arendame end pidevalt.
  • Avatus – oleme valmis informeerima personali, kliente, koostööpartnereid teenustest, tegevustest, uuendustest asutuses.
  • Sallivus – pöörame kaaslaste tähelepanu erivajaduse mõistmiseks  ja arvestamiseks.


 

Eetikakoodeks

Eetikakoodeks

Rehabilitatsioonimeeskonna  ülesanded

Rehabilitatsiooniteenuse käigus hindame inimese toimetulekut ja kõrvalabi vajadust, teeme ettepanekuid kodu-, töö- ja õpikeskkonna kohandamiseks, abivahendi saamiseks ja kasutamiseks. Nõustame inimest erinevates valdkondades, et parandada edasist individuaalset toimetulekut.

Rehabilitatsioonispetsialisti eetilised väärtused

Väärikus – nii enda, kolleegide kui klientide suhtes. Rehabilitatsioonispetsialist on ​salliv ja väärtustab oma töös teisi.​​

Austus – on ​usalduse eeldus​​.​ ​R​ehabilitatsioonispetsialist​ on eetili​ne​, vastutustundli​k​ ja peab kinni konfidentsiaalsuse nõuetest​.

Õiglus – rehabilitatsioonispetsialist​ käitub​ objektiiv​s​e​lt​ ja erapooletu​lt​.

Iseseisvus – ​rehabilitatsioonispetsialistil​ on​ õigus otsustada ja vastutada​ rehabilitatsiooniprotsessi juhtimise ja tulemuslikkuse eest ning seada eesmärke ja valida vahendeid nende eesmärkide saavutamiseks.​ ​Rehabilitatsioonispetsialistil on õigus keelduda täitmast korraldusi, mis on vastuolus seadusega või tema veendumustega.

Rehabilitatsioonispetsialisti isiklik vastutus

R​ehabilitatsioonispetsialistil​ on töötamiseks vajalik​ vastav​a​ eriala kvalifikatsioon.

Rehabilitatsioonispetsialist peab pidevalt täiendama oma teadmisi ja pakkuma kliendile parimat kättesaadavat teenust​ oma pädevuse piires. ​Vajadusel tuleb klient suunata teise spetsialisti juurde.​

Vastutus kliendi ees

Rehabilitatsioonispetsialisti ​peamine vastutus on pakkuda kliendile ​võimalikult heal tasemel teenust.​

Rehabilitatsioonispetsialist ei tohi laskuda oma kliendiga lähisuhetesse.

Üliõpilased ja praktikandid võivad ​osutada teenust​ ​ainult ​​rehabilitatsioonispetsialisti juhendamisel​ ning kliendi nõusolekul.

Konfidentsiaalsus

Rehabilitatsioonispetsialist kohus​tub​ ​mitte avaldama kutsesaladust ja ​kliendi isiklikke andm​eid​. ​
Kutsesaladuse hoidmise nõue ei kehti järgmistel juhtudel:

  1. kui klient on andnud info jagamiseks kirjaliku nõusoleku;
  2. kui on andmeid alaealise väärkohtlemise kohta.

Rehabilitatsioonispetsialistil ​on iga​ kliendi kohta dokument, mis sisaldab kliendile osutatud erialaseid teenuseid ja mille sisu on konfidentsiaalne.

Vastutus kolleegide ees

Rehabilitatsioonispetsialist hindab ja väärtustab oma kolleege ning nende tööalast tegevust.


 

Rehabilitatsioonimeeskonna töökord

Rehabilitatsioonimeeskonna töökord

1. Rehabilitatsiooniteenuse sisu

Rehabilitatsiooniteenus on sotsiaalteenus, mille eesmärk on parandada puudega inimese iseseisvat toimetulekut, suurendada ühiskonda kaasatust ja soodustada töötamist või tööle asumist.

Rehabilitatsiooniteenuse käigus hinnatakse inimese toimetulekut ja kõrvalabi vajadust, tehakse ettepanekuid kodu-, töö- ja õpikeskkonna kohandamiseks, abivahendi saamiseks ning kasutamiseks. Inimest nõustatakse erinevates valdkondades, et parandada edasist sotsiaalset toimetulekut.

2. Rehabilitatsiooniteenuse raames

Koostatakse isiklik rehabilitatsiooniplaan (kehtivusega 6 kuud – 5 aastat).

Juhendatakse inimest, kuidas rehabilitatsiooniplaanis kirjeldatud tegevusi ellu viia.

Osutatakse järgmisi rehabilitatsiooniplaanis märgitud teenuseid:

  • rehabilitatsioonivajaduse hindamine ja -planeerimine;
  • rehabilitatsiooniplaani täitmise juhendamine;
  • rehabilitatsiooniplaani täiendamine ja tulemuste hindamine;
  • füsioterapeudi teenus (individuaalne ja grupitöö);
  • tegevusterapeudi teenus;
  • sotsiaaltöötaja teenus (individuaalne, pere- ja grupinõustamine);
  • eripedagoogi teenus (individuaalne, pere- ja grupinõustamine);
  • psühholoogi teenus (individuaalne, pere- ja grupinõustamine);
  • logopeedi teenus (individuaalne, pere- ja grupinõustamine).

Kvaliteedinõuded teenusele: rehabilitatsiooniteenust osutab ainult majandustegevuse registrisse kantud rehabilitatsioonimeeskonna spetsialist, kellel on erialane riiklikult tunnustatud kõrgharidus või sellele vastav kvalifikatsioon.

Rehabilitatsioonispetsialisti õigused:

  • omada klienditööks sobivaid tingimusi ja vahendeid – internetiühendusega arvuti, printer, telefon, bürootarbed;
  • töötada optimaalse arvu klientidega;
  • võtta vastu otsuseid ja vastutada oma pädevuse piirides;
  • saada oma töökohustuste täitmiseks klientide kohta infot teistelt spetsialistidelt, rehabilitatsiooniasutuse üldkasutatavatelt infokandjatest;
  • teha rehabilitatsiooniasutuse juhile ja meeskonna liikmetele ettepanekuid rehabilitatsiooniteenuse paremaks korraldamiseks;
  • teha koostööd teiste erialaspetsialistidega;
  • lõpetada kontakt kliendiga, kui klient ei ole koostööaldis ega soovi muutusi. Anda soovitus pöörduda mõne teise spetsialisti poole või tulla tagasi, kui klient on koostöövalmis.

Rehabilitatsioonispetsialisti kohustused:

  • osutama teenuseid ja tegelema kliendiga pädevuse piirides;
  • haldama tööks vajalikke dokumente asutuses ettenähtud korras, vastavalt isikuandmete kaitse seaduse ja avaliku teabe seaduse nõuetele ning asutuse reeglitele;
  • teeb igapäevaselt sissekandeid osutatud teenuste kohta kliendi andmestikus;
  • teeb järjepidevat koostööd meeskonna- ja võrgustikuliikmetega, vajadusel ja kliendi nõusolekul laiendab koostöövõrgustikku;
  • järgib meeskonnatööks kehtestatud reegleid ja kokkuleppeid;
  • viib vajadusel läbi kliendi keskkonna hindamise tema tegevuskeskkonnas;
  • järgib kliendi ja enda turvalisuse nõudeid;
  • kohustub oma töös järgima kutse-eetika põhimõtteid, mis kajastuvad asutuse eetikakoodeksis;
  • järgib sotsiaalhoolekande seaduses § 11 sätestatud nõudeid;
  • lähtub rehabilitatsioonispetsialistide (sotsiaaltöö, tegevusteraapia, psühholoogia, logopeedia, füsioteraapia) kutsestandardist.

Spetsialistide arvu suhe klientide arvu: optimaalne teenuse saajate hulk on ligikaudu 5 inimest päevas ühe rehabilitatsioonispetsialisti kohta. Klientide arv päevas jääb vahemikku 3–7 inimest.

  • Teenuse saajal on õigus saada kvaliteetset teenust lähtuvalt seadustega kehtestatud korrale.
  • Teenuse saaja on kohustatud andma tõest infot enda psühhosotsiaalse ja sotsiaalmajandusliku olukorra kohta ning pidama kinni kokkulepetest.
  • Teenuse saajate hulga määramisel arvestatakse rehabilitatsioonimeeskonna spetsialisti juhtumitega koormatust.

Teenuse maht:

  • kliendiga ja/või tema esindajaga läbi viidava kohtumise pikkus on 45–90 minutit;
  • individuaalne kohtumiste arv võib varieeruda 3–7 kohtumiseni päevas;
  • meeskonna kohtumiste arv võib varieeruda ühe kliendi korral 1–2 korda;
  • teenuse sagedus lepitakse teenuse saajaga kokku, kuid hindamise läbiviimine võtab üldjuhul aega 7–10 päeva;
  • teenuse kogumahu arvestamisel tuleb silmas pidada, et teenus sisaldab iga spetsialisti töö puhul järgmisi töölõike: hindamine, töö kliendiga, hinnangute ja kokkuvõtete koostamine, tulemuste vormistamine;
  • väljaspool rehabilitatsiooniasutust osutatava teenuse mahu juurde lisatakse transpordile kuluv ajaressurss.

3. Rehabiliteerimise tegevuskava koostamise teenus

Kvaliteedinõuded teenusele

Nõuded teenust osutavale rehabilitatsioonimeeskonnale ja -asutusele:

  • rehabilitatsioonimeeskonnas osalevad teenuse osutamisel vähemalt 5 erineva eriala spetsialisti, kes omavad riiklikult tunnustatud kõrgharidust või sellele vastavat kutsekvalifikatsiooni;
  • rehabilitatsiooniasutus tagab asutuses puudega inimesele teenuse osutamiseks vajalikud tingimused, sh ligipääsu liikumispuudega inimestele;
  • rehabilitatsioonimeeskond osutab vajadusel teenust kliendi kodu-, töö- ja/või õpikeskkonnas;
  • anda rehabilitatsiooniteenuse saajale ja tema esindajale enda valduses olevat ning rehabilitatsiooniteenuse saamiseks ja osutamiseks vajalikku informatsiooni. Tutvustada teenuse osutamise protseduuri ja selgitada, millised dokumendid selle käigus koostatakse, sh rehabilitatsiooniteenust saanud iga kliendi kohta koostatud personaalne andmestik kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis, mida säilitatakse 3 aastat pärast teenuse osutamise lõpetamist;
  • tutvustada kliendile tema õigusi ning ettepanekute ja kaebuse esitamise korda;
  • kliendi turvalisuse tagamiseks on rehabilitatsioonimeeskond kohustatud hoidma ja mitte avaldama mistahes andmeid klientide kohta (sh isikuandmed, andmed nende terviseseisundi, neile osutatud või vajalike teenuste jms kohta), mis on konfidentsiaalse iseloomuga ja mille avaldamine kolmandatele isikutele on keelatud.

4. Rehabilitatsioonimeeskonna spetsialistide teenused

  1. Sotsiaaltöötaja teenused:

  • sotsiaalse toimetuleku hindamine;
  • sotsiaalnõustamine;
  • tegevuskava koostamine.

Teenust osutab sotsiaaltöötaja, kellel on erialane kõrgharidus, erialaliidu kutsetunnistus ja vähemalt kaheaastane töökogemus.

Sotsiaaltöötajal on teadmised:

  • selgitada oma erialast tegevust kliendile ja kliendi olulistele isikutele;
  • nõustada teisi meeskonnaliikmeid kliendi nõusolekul;
  • valida töömeetodeid lähtudes kliendi vajadusest;
  • nõustada vajadusel kliendile olulisi isikuid;
  • ülevaade kogukonna ressurssidest;
  • vormistada oma tegevuse kohta käivat dokumentatsiooni;
  • töökohustustega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentatsioonist.

Teenuse maht: teenuse osutamise maht ühe kliendi kohta sõltub kliendist ja tema vajadustest, samuti sellest, mil määral on vaja kaasata ja teha koostööd formaalse ning mitteformaalse võrgustiku liikmetega.

Vajadusel tuleb hindamise protsessis läbi viia korduvad kohtumised kliendiga. Ühele hindamisele võib kuluda keskmiselt ligikaudu 10 tundi (aeg sõltub kohtumiste arvust ja samuti transpordile kuluvast ajast, kui teenust osutatakse väljaspool asutust).

Kodukülastus toimub vähemalt kahe spetsialisti osavõtul. Vajadusel kaasatakse kohtumisele kliendi pereliikmeid või kliendile olulisi isikuid.

Sotsiaaltöötajal on kuni 10 klienti ja kuni 20 tundi vahetut klienditööd nädalas.

Sihtgrupp:

  • teenus on suunatud rehabilitatsioonisüsteemi sisenenud kliendile ehk isikule, kes on õigustatud saama rehabilitatsiooniteenuseid ja kliendi pereliikmetele.
  1. Füsioterapeudi teenused:

  • füsioterapeutiline hindamine;
  • füsioterapeutiline nõustamine;
  • füsioterapeutiline sekkumine.

Teenust osutab füsioterapeut, kellel on erialane kõrgharidus, erialaliidu kutsetunnistus ja vähemalt kaheaastane töökogemus.

Füsioterapeudil on teadmised:

  • teostada kliendiga motoorse sooritusvõime arendamise protseduure;
  • kooskõlastada kliendiga motoorsete tegevuste eesmärgid ja läbiviimise tingimused;
  • selgitada oma erialast tegevust kliendile ja kliendile olulistele isikutele;
  • nõustada teisi meeskonnaliikmeid kliendi nõusolekul temaga seotud motoorse sooritusvõime osas;
  • valida töömeetodeid lähtudes kliendi vajadusest;
  • nõustada vajadusel kliendile olulisi isikuid;
  • vormistada oma tegevuse kohta käivat dokumentatsiooni;
  • töökohustustega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentatsioonist.

Teenuse maht: teenuse osutamise maht ühe kliendi kohta sõltub kliendi motoorse sooritusvõime näitajatest, füsioterapeutilise sekkumise tulemustest ja/või kliendi poolt kasutatavate abivahendite või tema kodus tehtud muutustööde vajaduse ümberhindamisest.

Teenuse osutamise aeg on kuni 60 minutit, mida võib jaotada vastavalt kliendi vajadusele mitmeks lühemaks sessiooniks ühe päeva jooksul. Hinnatakse kliendi motoorse sooritusvõime näitajate paranemise seisukohalt nii lühiajaliste eesmärkide (teraapiakord, teraapiasessioon) kui pikemaajaliste eesmärkide (3–6 kuud, motoorse oskuse rakendumine kliendi tegevustes) saavutamise efektiivsust.

Füsioterapeutilise tegevuse optimaalne maht ja sagedus teadusuuringute alusel: 2–3 korda nädalas  2–3 kuu jooksul, aastas 3 kuud puhkeperioodi.

Füsioterapeudil on kuni 7 tundi vahetut klienditööd päevas.

Teenust osutatakse rehabilitatsiooniasutuse ruumides, koduvisiidi puhul kliendi kodukeskkonnas. Vajadusel kaasatakse kliendi pereliikmeid või kliendile olulisi isikuid.

Sihtgrupp:

  • närvisüsteemi kaasasündinud või omandatud kahjustustega kliendid;
  • tugiliikumiselundkonna haigustest põhjustatud häirunud sooritusvõimega kliendid;
  • posttraumaatiliste ja ortopeediliste haigusseisunditega kliendid;
  • kardiovaskulaarsetest ja kardiokirurgilistest haigusseisunditest põhjustatud funktsionaalsete häiretega kliendid;
  • respiratoorsetest haigusseisunditest põhjustatud funktsioonihäiretega kliendid;
  • kroonilise valuga kliendid;
  • kaasasündinud motoorse patoloogiaga lapsed;
  • enneaegsusest põhjustatud funktsioonihäiretega lapsed.
  1. Logopeedi/eripedagoogi teenused:

  • logopeediline või eripedagoogiline hindamine;
  • logopeediline või eripedagoogiline nõustamine;
  • logopeediline või eripedagoogiline sekkumine.

Teenust osutab logopeed või eripedagoog, kellel on erialane kõrgharidus, erialaliidu kutsetunnistus ja vähemalt kaheaastane töökogemus.

Logopeedil/eripedagoogil on teadmised:

  • teostada kliendiga sooritusvõime arendamise protseduure;
  • kooskõlastada kliendiga tegevuste eesmärgid ja läbiviimise tingimused;
  • selgitada oma erialast tegevust kliendile ja kliendi olulistele isikutele;
  • nõustada teisi meeskonnaliikmeid kliendi nõusolekul temaga seotud sooritusvõime osas;
  • valida töömeetodeid lähtudes kliendi vajadusest;
  • nõustada vajadusel kliendile olulisi isikuid;
  • vormistada oma tegevuse kohta käivat dokumentatsiooni;
  • töökohustustega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentatsioonist.

Teenuste maht: teenuse osutamise maht ühe kliendi kohta sõltub kliendi sooritusvõime näitajatest ja logopeedilise/eripedagoogilise sekkumise tulemustest ning vajaduse ümberhindamisest.

Logopeed/eripedagoog töötab vahetult kliendiga kuni 30 tundi nädalas, individuaalselt kuni kuue kliendiga päevas. Optimaalne uuringute arv kliendile on individuaalne, aga mitte sagedasem kui kord aastas.

Logopeedilise/eripedagoogilise teenuse ühikuks on akadeemiline tund (45 minutit).

Tegevuste arv ja periood grupile on individuaalne ja sõltub püstitatud eesmärkidest.

Teenust osutatakse rehabilitatsiooniasutuse ruumides, koduvisiidi puhul kliendi kodukeskkonnas. Vajadusel kaasatakse kliendi pereliikmeid või kliendile olulisi isikuid.

Sihtgrupp:

  • tähelepanu ja kommunikatsioonihäiretega lapsed vanuses 3 aastat kuni 18;
  • 16-aastased ja vanemad isikud, kellel on hariduslik erivajadus vaimupuude, käitumishälbe, pervasiivse arenguhäire, vaegkuulmise, vaegnägemise ja/või haiguse ja kehapuude tõttu ning neil on primaarsed või sekundaarsed õpiraskused ja see tekitab toimetulekuraskusi erinevates sotsiaalsetes situatsioonides.
  1. Psühholoogi teenused:

  • psühholoogiline hindamine;
  • psühholoogiline nõustamine;
  • psühholoogiline sekkumine.

Teenust osutab psühholoog, kellel on erialane kõrgharidus, kutsetunnistus ja vähemalt kaheaastane töökogemus.

Psühholoogil on teadmised:

  • psühholoogilistest probleemidest;
  • kliendikesksetest suhetest;
  • valida töömeetodeid lähtudes kliendi vajadusest;
  • nõustada vajadusel kliendile olulisi isikuid;
  • vormistada oma tegevuse kohta käivat dokumentatsiooni;
  • töökohustustega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentatsioonist.

Teenuse maht: teenuse kogumaht ühele kliendile on 3–10 tundi vastavalt kliendi probleemide ja puude keerukusele, individuaalselt kuni 6 kliendiga päevas.

Psühholoogi hindamise teenuse ühikust moodustab otsene klienditöö 50–70%, sõltudes kasutatavate metoodikate analüüsi keerukusest.

Maksimaalselt võib teenust osutada kuuridena kaks korda aastas. Psühholoogi hindamise teenuse ühikuks on 1 tund.

Teenust osutatakse rehabilitatsiooniasutuse ruumides, vajadusel kliendi kodukeskkonnas. Vajadusel kaasatakse kliendi pereliikmeid või kliendile olulisi isikuid.

Sihtgrupp:

  • teenus on suunatud rehabilitatsioonisüsteemi sisenenud kliendile ehk isikule, kes on õigustatud saama rehabilitatsiooniteenuseid ja kliendi pereliikmetele.
  1. Tegevusterapeudi teenus:

  • kliendi tegevusvõime hindamine;
  • tegevusteraapia planeerimine;
  • tegevusteraapia rakendamine.

Teenust osutab tegevusterapeut, kellel on WFOT (World Federation of Occupational Therapists) haridusstandardile vastav kõrgharidus tegevusteraapias ja vähemalt kaheaastane töökogemus.

Tegevusterapeudil on teadmised:

  • teostada häirunud tegevusvõimega kliendi tegevusvõime säilitamise ja edendamise protseduure;
  • kooskõlastada kliendiga lühi- ja pikaajalised eesmärgid ning läbiviimise tingimused;
  • selgitada oma erialast tegevust kliendile ja kliendile olulistele isikutele;
  • nõustada teisi meeskonnaliikmeid kliendi nõusolekul temaga seotud tegevusvõime osas;
  • valida töömeetodeid lähtudes kliendi vajadusest;
  • nõustada vajadusel kliendile olulisi isikuid;
  • vormistada oma tegevuse kohta käivat dokumentatsiooni;
  • töökohustustega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentatsioonist.

Teenuse maht: teenuse osutamise maht ühe kliendi kohta sõltub häirunud tegevusvõimega kliendi tegevusvõime näitajatest, lühi- ja pikaajalistest eesmärkidest ning rakendamise võimalustest ja kliendi poolt kasutatavatest abivahenditest.

Teenuse osutamise aeg on kuni 60 minutit, mida võib jaotada vastavalt kliendi vajadusele mitmeks lühemaks sessiooniks ühe päeva jooksul. Hinnatakse kliendi häirunud tegevusvõime näitajate paranemise seisukohalt nii lühiajaliste eesmärkide (teraapiakord, teraapiasessioon) kui pikemaajaliste eesmärkide (3–6 kuud, motoorse oskuse rakendumine kliendi tegevustes) saavutamise efektiivsust.

Tegevusterapeudil on kuni 7 tundi vahetut klienditööd päevas.

Teenust osutatakse rehabilitatsiooniasutuse ruumides, koduvisiidi puhul kliendi kodukeskkonnas. Vajadusel kaasatakse kliendi pereliikmeid või kliendile olulisi isikuid.

Sihtgrupp:

  • teenus on suunatud rehabilitatsioonisüsteemi sisenenud kliendile ehk häirunud tegevusvõimega kliendile, kes on õigustatud saama rehabilitatsiooniteenuseid.
  1. Meditsiiniõe teenus:

  • kliendi terviseseisundist tuleneva toimetuleku hindamine;
  • õenduslike probleemide osas kliendi nõustamine;
  • õendusplaani koostamine.

Teenust osutab meditsiiniõde, kellel on õendusalane kõrgharidus, kutsetunnistus ja vähemalt 2 aastane töökogemus.

Meditsiiniõel on teadmised:

  • hinnata kliendi toimetulekuvõimet ja eneseabi säilitamist, paranemist, suurenemist ning  kasutada tervisepotentsiaali efektiivsemalt;
  • kooskõlastada kliendiga lühi- ja pikaajalised eesmärgid ning läbiviimise tingimused;
  • selgitada oma erialast tegevust kliendile ja kliendile olulistele isikutele;
  • nõustada teisi meeskonnaliikmeid kliendi nõusolekul temaga seotud tegevusvõime osas;
  • valida töömeetodeid lähtudes kliendi vajadusest;
  • nõustada vajadusel kliendile olulisi isikuid;
  • vormistada oma tegevuse kohta käivat dokumentatsiooni;
  • töökohustustega seonduvatest õigusaktidest ja dokumentatsioonist.

Teenuse maht: teenuse kogumaht ühele kliendile on 3–10 tundi vastavalt kliendi probleemide ja puude keerukusele, individuaalselt töö kuni 6 kliendiga päevas.

Teenust osutatakse rehabilitatsiooniasutuse ruumides, vajadusel kliendi kodukeskkonnas. Vajadusel kaasatakse kliendi pereliikmeid või kliendile olulisi isikuid.

Sihtgrupp:

  • teenus on suunatud rehabilitatsioonisüsteemi sisenenud kliendile ehk isikule, kes on õigustatud saama rehabilitatsiooniteenuseid ja kliendi pereliikmetele.

 

Kliendi õigused ja kohustused

Kliendi õigused ja kohustused

Kliendi õigused:

  1. Saada professionaalset ja kvaliteetset teenust.
  2. Tutvuda teenusele kehtestatud kvaliteedinõuetega ja teenuse osutamise korraga.
  3. Kliendikesksele lähenemisele, st õigus kliendi eelistuste arvestamisega hindamise ja rehabiliteerimise tegevuskava koostamise protsessis.
  4. Teha ettepanekuid rehabiliteerimise tegevuskavasse planeeritavate tegevuste (meetmete) kohta.
  5. Kliendi inimväärikus on puutumatu, spetsialistid austavad ja kaitsevad seda.
  6. Kliendil on õigus kehalisele ja vaimsele puutumatusele.
  7. Kliendil on õigus tema eraelu puutumatusele ja tema kohta käiva teabe konfidentsiaalsusele.
  8. Kliendil on õigus oma isikuandmete kaitsele.
  9. Kliendil on õigus sõnavabadusele.
  10. Lapse huvid tuleb seada esikohale kõikides lastega seotud teenustes.
  11. Asutus tunnustab puudega inimeste õigust saada kasu meetmetest, mille eesmärk on tagada nende iseseisvus, sotsiaalne ja tööalane integratsioon ning osalemine ühiskonnaelus.
  12. Asutus tunnustab kliendi õigust sotsiaalkindlustushüvitistele ja sotsiaalteenustele.
  13. Igal kliendil on õigus tutvuda asutuses säilitatavate dokumentidega oma andmete kohta.
  14. Kliendil on õigus pöörduda kaebuse või ettepanekuga asutuse juhi poole.

KOHUSTUSED:

  1. Teha koostööd rehabilitatsioonispetsialisti või -spetsialistidega.
  2. Pidada kinni rehabilitatsioonispetsialisti(de)ga sõlmitud kokkulepetest ja informeerida teenuse osutajat ettetulevatest muudatustest.
  3. Klient on kohustatud teatama  teenusest loobumisest vähemalt 24 tundi ette.
  4. Klient kohustub tulema teenustele õigeaegselt koos vajaliku dokumentatsiooni ja vahetusjalanõudega.
  5. Alkoholi- ja narkojoobes kliente asutus ei teeninda.

Teenuse osutamisel lähtutakse kliendikesksuse põhimõtetest.
 
 

Klientide kaebuste lahendamise kord

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu Rehabilitatsioonikeskuse klientide kaebuste lahendamise kord

Klientide ettepanekute ja kaebuste lahendamise eest vastutab meeskonna juht Kristi Luksep.

Kaebuste lahendamise kord:

  1. Telefoni teel vastu võetud kaebus registreeritakse lähtudes kaebuse soovituslikest andmetest. Helistajale tuleb selgitada kaebuse esitamise korda.
  2. Meeskonna juht edastab kaebuse 24 tunni jooksul rehabilitatsioonikeskuse töötajale, kes on kohustatud probleemiga tegelema oma vastutuse piires.

Kaebuste läbivaatamise tegevus
Kaebuse lahendamist alustatakse kaebuse laekumisel.

  • Kui kaebuse läbivaatamisega tegelev töötaja on saanud avalduse, teatab ta kaebuse kättesaamisest ja uurimise algatamisest kaebuse esitajale. Teade sisaldab muuhulgas infot selle kohta, kes uurimist läbi viib ja teavitust, et kaebuse uurija võib soovida kaebuse esitajaga vestelda. Teade saadetakse ühe tööpäeva jooksul pärast kaebuse laekumist.
  • Kaebuse läbivaatamisega tegeleb asutuse juht ja delegeerib selle vajadusel mõnele teisele rehabilitatsioonimeeskonna liikmele, kes on kohustatud selgitama kaebusega seotud asjaolud ja vastama kaebusele ning andma selgitusi asutuse juhile 10 tööpäeva jooksul. Kaebusele vastatakse 30 päeva jooksul.
  • Kui kaebus on suunatud mõne rehabilitatsioonimeeskonna liikme vastu, tuleb talle kaebuse sisu edastada, et ta saaks selgitada enda poolseid seisukohti. Spetsialistil on õigus saada abi ametiliidu poolt.
  • Kõik kaebuse uurimise käigus võetud seletuskirjad ja intervjuud tuleb dokumenteerida ning lisada lõppvastusele, mis peab sisaldama:
    – kaebuse esitaja nime ja kontaktandmeid;
    – kaebuse sisu kokkuvõtet;
    – tarvitusele võetud meetmeid.

Vastus kaebusele tuleb säilitada asutuses 2 aastat. Juhul, kui kaebuse esitaja pole lahendusega rahul, on tal võimalik edasi kaevata Sotsiaalkindlustusametisse.

Vajalikud andmed kaebuse esitamisel:
Kliendi nimi:
Kaebuse esitaja nimi:
Kaebuse esitaja aadress:
E-posti aadress:
Telefon:
Kaebuse esitamise kuupäev:
Kaebuse sisu:
Kaebuse vastuvõtja nimi:
Amet:
Kuupäev:

Kaebuse lahendamine:
Kaebusega seotud rehabilitatsioonimeeskonna liikme nimi:
Amet:
Kaebuse edastamise kuupäev:
Selgituste saamise kuupäev:
Kasutusele võetud meetmed:
Klienti informeeriti (millisel viisil):
Vastuse edastamise kuupäev:


 

Rehabilitatsioonimeeskonna liikmed

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu rehabilitatsioonimeeskonna liikmed

  • Dennis Fort – loovterapeut
  • Ingrid Mets – eripedagoog
  • Kaie Palmet - õde
  • Kerlin Radu – eripedagoog
  • Kristi Luksep – sotsiaaltöötaja
  • Kärt Kübar – eripedagoog
  • Lilian Liiväär - loovterapeut
  • Linnu-Lydia Mae – logopeed
  • Madli Käämer-Zirk – tegevusterapeut
  • Mailis Reinbaum – füsioterapeut
  • Marge Tiiman – eripedagoog
  • Meelika Ebrok – füsioterapeut
  • Reet Koort – füsioterapeut
  • Reili Kärbo – eripedagoog
  • Svetlana Nefedkina – psühholoog
  • Svetlana Smirnova – psühholoog

 

Asutuse struktuur

Struktuur

 

Massaaž Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu Rehabilitatsioonikeskuses

Massaaž Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu Rehabilitatsioonikeskuses

Massaažiteenused
Helista või kirjuta ja lepime aja kokku!
Kaire ja Jevgeni ootavad Sind massaaži Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu rehabilitatsioonikeskusesse aadressil Kajaka4, Tallinn.
ELIL liikmetele on soodustus 10%.
Ajad saad kokku leppida ☎ 56 950 701 või ✉ e-post: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
 
Klassikaline massaaž 30 min 15 eur
  60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Tselluliidi massaaž 60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Kupumassaaž 60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Tai massaaž 60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Laste massaaž
30 min
10 eur
India peamassaaž
40 min
15 eur
Spordimassaaž 3 30 min 15 eur
  60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Rasedusaegne massaaž 30 min 15 eur
 
60 min
30 eur
Beebimassaaž
30 min
10 eur

ELIL liikmetele ja rehabilitatsiooni klientidele on tunni hind 18 eur

Leia meid FB-st


 

Tasuliste teenuste hinnakiri

Tasuliste teenuste hinnakiri

Teenuse nimetusTeenuse liik Teenuse hind (1 h)  €

Füsioterapeudi teenus

Individuaalteenus

35,00
  Pereteenus 45,00
  Grupiteenus 16,00

Tegevusterapeudi teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

Sotsiaaltöötaja teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

Eripedagoogi teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

Logopeedi teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus  45,00
Grupiteenus 16,00

Loovterapeudi teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

Psühholoogi teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

Kogemusnõustaja teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

Õe teenus

Individuaalteenus

35,00
Pereteenus 45,00
Grupiteenus 16,00

K-teiping (hind sõltuvalt kehapiirkonna suurusest ja teibikulust)

esmane hindamine

15,00

K-teiping (hind sõltuvalt kehapiirkonna suurusest ja teibikulust)

protseduur

8,00

TENS (transkutaanne elektriline neurostimulatsioon)

protseduur

5,00

Massaži hinnad

Klassikaline massaaž 30 min 15 eur
  60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Tselluliidi massaaž 60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Kupumassaaž 60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Tai massaaž 60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Laste massaaž
30 min
10 eur
India peamassaaž
40 min
15 eur
Spordimassaaž 3 30 min 15 eur
  60 min 30 eur
 
90 min
40 eur
Rasedusaegne massaaž 30 min 15 eur
 
60 min
30 eur
Beebimassaaž
30 min
10 eur

 

ELIL liikmetele ja rehabilitatsiooni klientidele on tunni hind 18 eur

Leia meid FB-st

 

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liidu liikmetele kehtib hinnasoodustus 10%.
Meie poolt osutatavate teenustele registreerimiseks palume saata e-kiri: See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

2016 aasta tegevused

  • Meie 2016 aasta on möödunud arengu ja muutuste tähe all. Toimusid olulised muudatused rehabilitatsiooniteenuse osutamisel – nt. lisandus tööalase rehabilitatsiooni teenus, kadusid ära asutuste lepingumahud ning täiskasvanutele rehabilitatsiooniplaani koostamine. Oleme oma klientidele taganud sujuva ja katkematu teenuse osutamise, meie asutuses ei ole teenusele saamiseks järjekordi. Suur osa meie tööealistest klientidest on liikunud sotsiaalse rehabilitatsiooni teenuselt tööalase rehabilitatsiooni teenusele, mis aitab kaasa nende töövõime säilitamisele ning tööturule liikumisele, seega ka elukvaliteedi tõusule.
  • Rehabilitatsioonikeskus on osalenud mitmetes tegevustes, mis aitavad kaasa huvigruppide ootuste täitumisele. Osalesime festivali Puude taga on inimene korraldamisel ja läbiviimisel ning vähendasime sellega suhtluslõhet puudega ja puudeta inimeste vahel. Kasutame oma rehabilitatsioonikeskuses teraapiate läbiviimisel neuroortoose -  Bioness neuroortoosid on näidustatud insuldi, seljaajukahjustuse, peaajukahjustuse ja teiste kesknärvisüsteemi mõjutavate haigusseisundite taastusraviks või rehabilitatsiooniks. Oleme kaasa aidanud abivahendite ja töökoha kohandamise vajaduse hindamisele koostades vastavaid eksperthinnanguid. Teeme koostööd abivahendeid müüvate ja proteese valmistavate ettevõtetega, kaasame neid klientide vajaduste hindamisel, sobiva abivahendi soovitamisel.
  • 2016 aasta sügisel otsustas Eesti Rahvusringhääling toetada meie ideed sisustada liikumispuudega inimestele sobiv treeningsaal. Piisava summa kogunemisel sisustatakse saal nii Tallinnas kui Tartus. Seadmed on kasutatavad ratastoolis, kuid need on asendamatud ka mitmete teiste seisundite puhul, mis vajavad teraapiat ja treenimist väga väikeste koormustega.

 ☎ telefon: 56 950 701

Eesti Liikumispuudega Inimeste Liit Certificate 2017

EL Sotsiaalfond horisontaalne

Tegevusi viiakse ellu ESF TAT „Tööturul osalemist toetavad hoolekandeteenused 2015-2020“ 2.3.3 “
Eesti hoolekandeteenuste kvaliteedi edendamine kvaliteediteemaliste koolituste, konsultatsioonide ja kvaliteedijuhtimissüsteemide tutvustamise ning rakendamise” raames.