Kavatsus mootorsõidukimaksust välja jätta puuetega inimestele mõeldud sõidukite maksuvabastus
Nagu me kõik väga hästi teame, saatis President mootorsõidukimaksu sellisel kujul tagasi, kus oli erandina sisse kirjutatud maksuvabastus sõidukitele, mis on ümber ehitatud kasutamiseks puuetega inimestele.
President leidis, et taolisel kujul on tegemist ebavõrdse kohtlemisega, kuna eiratakse kõigi antud huvigruppi kuuluvate puudeliste vajadusi.
Mootorsõidukimaksu muutmatul kujul uuesti Presidendile esitamine oleks kaasa toonud selle saatmise riigikohtusse. Et seda vältida, tuli SOM välja ettepanekuga eelnõust välja jätta osa, mis puudutab puuetega inimestele seatavat soodustust. Taoline muudatusettepanek tehti ilma huvigruppi kaasamata. Maksuerisuse kaotamise leevendamiseks tegi SOM ettepaneku maksta puudelistele ühekordset toetust, leevendamaks tekkivat maksukoormust. Samuti on kavas tõsta puudetoetusi.
Taoline lahendus eht tõesti leevendab mootorsõidukimaksu seda osa, mis puudutab aastamaksu, samas ei leevenda see kuidagi registreerimismaksust tulenevat täiendavat maksukoormust.
Samuti ei ole praeguses kavas viidet sellele, mis saab olukorras, kus mingi aja möödudes tõstetakse mootorsõidukimaksu. Paratamatul tekivad siis „käärid“ mootorsõidukimaksu määra ja praegu planeeritava puudetoetuse määra vahel. Oleks vist väga liigoptimistlik loota, et koos võimaliku mootorsõidukimaksu tõusuga tõuseksid ka puudetoetused.
Kui vaatame oma naaberriike, siis näiteks Lätis on maksuvabastus mitte auto (meil seatakse/seati tingimuseks sõiduki ümberehitust), vaid puudest tulenevate erivajaduste põhine (inimesepõhine).